У статті розглядаються теоретичні аспекти проблеми спрямованості особистості як однієї з центральних проблем, зокрема, професійної спрямованості особистості студентів вищого навчального закладу, проаналізовано різні підходи до визначення спрямованості та професійної спрямованості; розкрито особливості професійної спрямованості в юнацькому віці як системоутворюючого фактору (професійне самовизначення, період підготовки до майбутньої діяльності в студентський період), виділено вплив професійної спрямованості на професійне самовизначення майбутніх фахівців в процесі навчання у вузі, висвітлено компоненти професійної спрямованості, які є показниками рівня її сформованості в студентів, та вказано на футуристичну функцію професійної спрямованості.
The article deals with theoretical aspects of orientation of the individual as one of the central problems in particular vocational orientation of the individual students of the university, analyze different approaches to determining the orientation and professional orientation; the features of a professional orientation in adolescence as a factor (professional self preparation for future activities in the student period), highlighted the impact of professional orientation to professional self determination for future professionals in the learning process at the university, highlighted the components of professional orientation, which are indicators of its formation to students, set in a futuristic and function of professional orientation.