Аннотации:
У зв’язку з докорінною реформою вищої освіти України, якісно новими вимогами, які ставить життя до випускника вузу в умовах ринкової економіки, зростання тенденції технізації та комп’ютеризації навчального процесу, назріла гостра необхідність в ергономічних дослідженнях стосовно завдань удосконалення навчального процесу, проектування і впровадження нових навчальних технологій. Таким чином, зміна характеру і змісту діяльності головних діючих осіб навчального процесу — викладача і студента, а також характеру вузівського навчального середовища вимагають принципово нових підходів дослідження педагогічного процесу вищої школи. Разом із тим у практиці вищої школи донині залишаються недостатньо вивченими сутність і зміст педагогічної ергономіки ергономічні основи організації та управління навчальним процесом: система ергономічних факторів які впливають на формування умов педагогічної діяльності викладачів і навчальної діяльності студентів: відповідність діяльності викладачів і студентів фізичним та психологічним можливостям людини на фоні втоми стресу емоційного стану: оптимізація затрат фізичної енергії нервового напруження і часу людиною в навчальному процесі: ергономічні умови вдосконалення діяльності викладачів і студентів у навчальному процесі. Об’єктом дослідження даної роботи є навчально-педагогічна діяльність у вищій школі як соціотехнічна система. Предмет дослідження — сутність і зміст ергономічного підходу в організації навчально-педагогічної діяльності студентів у вищому навчальному закладі. Мета дослідження полягає в розробці й експериментальній апробації теоретичної моделі ергономізації організації навчально-педагогічної діяльності студентів у сучасній вищій школі.