Аннотации:
Трансформація економіки України в напрямі її інноваційного розвитку потребує докорінної зміни методів управління, принципів та засобів функціонування підприємств, перетворення їх бізнес-моделей згідно сучасних потреб споживачів і вимог конкурентного ринку. Назріла проблема забезпечення розвитку підприємств, ґрунтуючись на інноваційних бізнес-моделях. Разом з тим, у соціально-економічному просторі глобалізованої системи господарства серед потоку перманентних змін щодо отримання конкурентних переваг особливої уваги заслуговує активізація інноваційної діяльності торговельних підприємств, обумовлена виникненням та поширенням якісно нових потреб споживачів. Як наслідок, конкурентоспроможність торговельного підприємства визначається його здатністю орієнтуватися на клієнта, відповідати запитам споживачів. Це означає, що торговельне підприємство як господарюючий суб’єкт на будь-якому рівні повинне на основі аналізу ситуації й своїх стратегічних цілей обрати для себе найкращу модель розвитку бізнесу. Недостатня розробленість теоретичних і методичних аспектів удосконалення бізнес-моделі підприємств, а також особлива значимість вирішення практичних завдань бізнес-моделювання для торговельних підприємств зумовлюють актуальність обраної теми, визначають мету, завдання і структурно-логічну побудову дипломної роботи. Метою дослідження є розкрити сутність бізнес-моделі підприємства, розглянути можливості й передумови формування інноваційної бізнес-моделі торговельного підприємства.