Abstract:
Дошкільний вік є найбільш сприятливим для формування соціальної і пізнавальної діяльності. Випускник сучасного дошкільного закладу повинен бути готовим самостійно та творчо розв’язувати пізнавальні завдання, аналізувати причини виникнення проблеми і прогнозувати можливі способи її вирішення. Досягненню цієї мети сприяє формування дослідницьких здібностей у дошкільнят. Дослідницька діяльність дозволяє організувати навчання так, щоб дитина змогла задавати питання і самостійно знаходити відповіді на них. Набуваючи досвіду використання процесів дослідницької діяльності, діти тренуються в побудові концептуальних ідей про навколишній світ і взаємодії з ним. Тому проблема формування та розвитку дослідницьких здібностей дітей старшого дошкільного віку є актуальною в сучасній системі освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати і експериментальним шляхом перевірити психологічні умови формування дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес формування дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження: психологічні умови формування дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку.