Аннотации:
Повноцінне життя кожної людини неможливе без контактів з іншими людьми. Потреба в спілкуванні – одна з найважливіших людських потреб. Сфера спілкування завжди привертала увагу дослідників. Природа спілкування, його вікові та індивідуальні особливості, механізми перебігу і зміни стали предметом вивчення філософів і соціологів, фахівців в галузі соціальної, дитячої та вікової психології. Гра для дітей є засобом комунікації. У грі діти вчаться повноцінному спілкуванню один з одним. Гра – головна сфера спілкування дітей: у ній вирішуються проблеми міжособистісних відносин, сумісності, партнерства, дружби. У грі пізнається і купується соціальний досвід взаємин людей. Таким чином, гра робить позитивний вплив на формування взаємодії та взаємини дітей .Ігри знімають психологічні бар'єри, вселяють впевненість у власних силах, покращують спілкування дітей з однолітками і дорослими. Г. Н. Волков каже, що гра різноманітна й багата сфера діяльності дітей. Ігри – уроки життя. В ході гри діти не тільки виконують ігрові дії, а й виявляють ставлення до партнера по грі. Це ставлення зумовлене, з одного боку, роллю, а з іншого – особистісними відносинами дітей. Аналіз вищесказаного дозволяє говорити про необхідність створення психолого-педагогічних умов для забезпечення найбільш успішного спілкування з однолітками у дітей старшого дошкільного віку за допомогою гри. Мета дослідження: розкрити і експериментальним шляхом апробувати психолого-педагогічні умови розвитку спілкування у дітей старшого дошкільного віку з однолітками за допомогою гри.