Репозиторий Dspace

Формування креативності студентів на заняттях з української мови за професійним спрямуванням

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Шеремета, Наталія Петрівна
dc.date.accessioned 2019-12-08T16:04:18Z
dc.date.available 2019-12-08T16:04:18Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Шеремета Н. П. Формування креативності студентів на заняттях з української мови за професійним спрямуванням / Н. П. Шеремета // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки. Випуск 42. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2016. – С. 224-226. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3205
dc.description.abstract У статті репрезентовано нові підходи до поглиблення мовопізнання й витончення досконалості фахового мовокористування студентів нефілологічних факультетів, формування у них комунікативної професійно орієнтованої компетенції, розвитку критичного, творчого мислення та збагачення індивідуальної мовної пам’яті. uk_UA
dc.description.abstract In the article new approaches to deepening of language studying and sophistication of professional languge using by students of non-philological faculties, forming of their professionally oriented communicative competence, development of critical, creative thinking and enrichment of individual linguistic memory are represented. In order to improve speech and language creative professionalism of students of non-philological departments we are rendering more active such basic criteria as originality, productivity, flexibility, the ability to discover and formulate problems, production of different ideas during difficult and deregulated situations, the ability to improve a subject, the skill of solving problems using analytical and synthetic transactions. For this purpose we use such forms of work as accomplishment creative tasks, introduction educating and creative games, problematic approach, usage of technical means of studying, individual method of approach, independent work etc. Speech and language creative competence of a personality (meaning the conception of creativity as the universal creative ability) is not only the capacity for self-analysis and self-control, but also the ability to use the most optimum idea and possibility among large number of them taking into account the concrete situation of communication and complement it according to one’s own outlook. Because of that, educational and research work during the Ukrainian Language for Professional Communication classes should be directed to enrich students’ methodology of research work, encourage the development of independency, creativity, the intellectual ability of individuals, personal and professional selfdetermination, it should become a remarkable stimulus to further efficient scientific research and lay the foundation for using it in practice. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Аксіома uk_UA
dc.subject національно-мовна особистість uk_UA
dc.subject мовна компетенція uk_UA
dc.subject мовна освіта uk_UA
dc.subject мовне виховання uk_UA
dc.subject мова професійного спілкування uk_UA
dc.subject national linguistic personality en
dc.subject linguistic competence en
dc.subject language awareness en
dc.subject language self-consciousness en
dc.subject language education en
dc.subject language training en
dc.subject language for professional communication en
dc.title Формування креативності студентів на заняттях з української мови за професійним спрямуванням uk_UA
dc.type Article en
dc.identifier.udc 378.147.091.3:811.161.2


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись