Abstract:
Композиції митців-практиків та професійних композиторів-баяністів, значною мірою орієнтовані на типовий репертуар для зазначених інструментів у фольклорній традиції сольного та ансамблевого музикування. Вітчизняна акордеонно-баянна література містить потужний масив фольклорно-орієнтованих композицій, що складають вагому частку концертних програм виконавців професіоналів та слугують навчально-дидактичним матеріалом для навчальних закладів різних рівнів акредитації. Однак, при наявності значного масиву наукових праць, присвячених проблематиці акордеонно-баянного виконавства, на наш погляд, залишається недостатньо висвітлена історико-мистецька хронологія розвитку фольклористичних тенденцій у творчості українських композиторів.Саме тому зазначені аргументи сприяли вибору теми магістерської роботи «Розвиток фольклористичних тенденцій в акордеонно-баянній творчості українських композиторів середини ХХ початку ХХІ століть». Об’єкт дослідження – українське академічне акордеонно-баянне мистецтво. Предмет дослідження – розвиток фольклористичних тенденцій в оригінальній акордеонно-баянній творчості українських композиторів. Мета дослідження полягає у висвітленні особливостей і принципів фольклорного мислення українських композиторів через аналіз різножанрових творів для акордеона/баяна та виявленні характерних рис й особливостей їх функціонування в контексті збереження національно-фольклорних традицій.