Abstract:
Сучасна система освіти та стратегія її зміни характеризуються активними пошуками новинок у теорії та практиці навчання, а також напрямленим упровадженням раціональних підходів до організації навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Національною спрямованістю розвитку освіти України у ХХІ столітті визначається головна її мета – створити умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України, формувати покоління, здатне навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства; сприяти консолідації української нації, інтеграції України в європейський і світовий простір. Умови глобалізації й інформатизації суспільства потребують ініціативних та активних особистостей, які самостійно і творчо мислять, мають високий рівень культури та інтелекту, здатних до самоаналізу, самопізнання та саморозвитку, що актуалізує проблему розвитку пізнавальної активності учнів. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та розробці методичних засобів, прийомів та організаційних форм для активізації пізнавальної діяльності старшокласників під час навчання фізики на рівні стандарту.