Abstract:
Підлітковий вік є фундаментом для закладання високохудожніх, духовних цінностей, формування поглядів та переконань, що супроводжують особистість впродовж усього її життя, тому для педагога надважливим є прищепити у цьому віці учням художні цінності національного мистецтва. Виникає протиріччя між потребами сучасного суспільства у високохудожній, національно спрямованій особистості та якістю виховання мистецтвом у закладах загальної середньої освіти; між домінуванням інтересу підлітків до сучасної популярної, «субкультурної» музики та наявним художнім потенціалом вокальної спадщини українських композиторів. Мета дослідження – здійснити науковий аналіз проблеми, визначити та експериментально перевірити педагогічні умови формування художніх смаків підлітків засобами вокальної спадщини українських композиторів у позаурочній діяльності закладів загальної середньої освіти.