Аннотации:
Залучення школярів до музичного мистецтва, формування їх знань та компетентностей, виховання морально-естетичних почуттів, формування поглядів, переконань, духовних потреб здійснюється на уроках музичного мистецтва і є в даний час особливо актуальним. Учні часто не володіють найважливішими навичками правильного голосоутворення, не вміють користуватися співочим диханням; нерідкі випадки, коли у багатьох учнів в зв'язку з частою відсутністю професійного контролю за роботою голосового апарату присутні м'язова скутість, що призводить до больових відчуттів. Зрозуміло, все це не створює сприятливих умов для розвитку вокальних даних, не сприяє формуванню умінь і навичок правильного голосоутворення. Таким чином, проблема постановки дитячих голосів на уроках музичного мистецтва, вивчення дидактичних основ правильного розвитку вокальних даних дитячого голосу з урахуванням вікових особливостей в умовах навчання в закладах загальної середньої освіти набуває особливої гостроти та актуальності. Мета роботи: вивчення теоретично-методичних основ та розвитку вокальних даних учнів на уроках музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти.