Abstract:
Аналіз чинних підручників з української мови для молодших школярів дає змогу стверджувати, що у них відсутні теоретичні відомості про антоніми, і тільки деякі вправи, спрямовуючи учнів на засвоєння певного орфографічного правила, мають завдання на групування слів, протилежних за значенням. Окреслена проблема й сьогодні викликає інтерес, оскільки антоніми є одним із важливих явищ у лексичній системі мови, вони відіграють важливу роль у збагаченні словникового запасу молодших школярів. Розробкою питань розвитку мовлення школярів загалом і збагачення їх словникового запасу зокрема приділяли увагу психологи, мовознавці та методисти. Мета роботи – вивчити й узагальнити досвід використання антонімів на уроках української мови з метою збагачення словникового запасу молодших школярів, розробити ефективну систему вправ і завдань для розвитку словникового запасу молодших школярів на уроках української мови за допомогою сучасних педагогічних технологій та експериментально перевірити запропоновану методику. Гіпотеза дослідження: якщо ефективно використовувати запропоновані педагогічні технології для розвитку словникового запасу молодших школярів засобами антонімів на уроках української мови в початкових класах, то це сприятиме підвищенню якості знань школярів, формуванню їхньої національної свідомості, пізнавальної активності та комунікативно-мовленнєвих умінь.