Abstract:
Зростання ролі моралі у суспільних взаєминах та особистісних стосунках в усіх сферах життя українського суспільства є основним показником морального, духовного та соціального відродження нашої нації. Це зумовлює підвищення свідомості людей у засвоєнні ними моральних цінностей, вимагає нових підходів до організації і психолого-педагогічного забезпечення морального виховання дітей. Саме тому проблеми, пов’язані із моральним розвитком підростаючого покоління, зокрема, на ранніх етапах онтогенезу набувають у наш час особливої значущості. Процес усвідомлення дітьми моральних норм є досить довготривалим і вимагає цілеспрямованого особистісного підходу, де важливу роль відіграє рівень моральної самооцінки, яка є регулюючим фактором у життєдіяльності особистості, впливаючи на характер стосунків учнів з оточуючими, їх діяльність, стимулює моральний вибір у повсякденних життєвих ситуаціях і навіть визначає світогляд дитини. Об’єкт дослідження: моральна самооцінка молодших школярів. Предмет дослідження: психолого-педагогічні умови формування моральної самооцінки учнів молодшого шкільного віку. Мета дослідження: на основі теоретичного аналізу та емпіричного дослідження психологічних особливостей моральної самооцінки визначити психолого-педагогічні умови та запропонувати засоби формування моральної самооцінки у молодших школярів.