Аннотации:
Результати аналізу значної бази історико-педагогічних розвідок дозволяють стверджувати, що незважаючи на їх теоретичну та практичну цінність, вони не дають узагальненої характеристики освітнього поступу на Поділлі в першій половині ХІХ ст. Саме недостатня теоретична розробленість окресленої проблеми зумовили доцільність її наукового дослідження з метою формування цілісної картини педагогічного процесу в Україні. Об’єктом дослідження є освіта на Поділлі в першій половині ХІХ ст. Предметом дослідження є зміст, організаційні форми й тенденції розвитку шкільної освіти на Поділлі в першій половині ХІХ ст. Мета дослідження полягає у виявленні організаційно-методичної специфіки, провідних тенденцій розвитку освіти на Поділлі в першій половині ХІХ ст., а також у встановленні особливостей професійної діяльності вчителів регіону.