Abstract:
У сучасних умовах розвитку школи необхiднiсть та важливiсть використання народознавчого матерiалу в системi освітньої роботи не викликає сумнiвiв як у вчених, так i у вчителiв–практикiв. Це знайшло вiдображення i в чинних навчальних програмах. Зокрема, в пояснювальнiй записцi до програми з курсу «Природознавство» зазначається, що його метою є сприяти формуванню в учнiв потреби до пiзнання свiту i людини в ньому; засвоєнню духовних цiнностей у екологiчнiй, пiзнавальнiй, моральнiй, емоцiйнiй, естетичнiй сферах. Цей курс передбачає створення передумов для усвiдомленого сприймання i засвоєння соцiальних, морально–правових норм, iсторичних, нацiонально–культурних традицiй українського народу. Проте практична реалiзацiя цiєї вимоги в педагогiчному досвiдi вчителiв початкової школи зустрiчає перешкоди. Це зумовлене багатьма причинами, серед яких основними, на наш погляд, є недостатня розробка науково–теоретичних основ народознавства в початковiй школi та брак науково обґрунтованих методичних рекомендацiй щодо використання на уроках природознавства народознавчого матерiалу. Об’єкт дослiдження – процес вивчення природознавства в 2 класi. Предметом дослiдження є вiдбiр народознавчого матерiалу для урокiв природознавства в 2 класi та технологiя його використання на уроках. Мета дослiдження – визначити теоретичнi аспекти проблеми реалiзацiї народознавчого принципу навчання в початковiй школi та розкрити технологiю використання народознавчого матерiалу на уроках природознавства в 2 класi.