Аннотации:
Динаміка соціально-економічних і політичних змін у сучасному постіндустріальному суспільстві, зростання соціальної ролі конкурентоспроможного фахівця, інтелектуалізація праці, інформатизація та технологізація виробництва зумовлюють нові вимоги до професійної підготовки фахівця. Водночас актуалізується проблема розвитку людських ресурсів, що детермінована сучасними реаліями ринку праці, необхідністю володіння високим рівнем професіоналізму особистістю, опанування традиційних професійних норм і стандартів, формування здатності до інноваційного мислення, професійного саморозвитку, самореалізації особистості у професії. Розв’язання сучасних проблем професійного розвитку і саморозвитку особистості не можливе без вивчення і узагальнення історично набутого вітчизняного педагогічного досвіду з проблем професійної підготовки молоді. Об’єкт дослідження: педагогічна система А.С. Макаренка. Предмет дослідження: професійний розвиток особистості у педагогічній системі А.С. Макаренка. Мета дослідження: здійснити цілісний аналіз ідей професійного розвитку особистості у педагогічній системі А.С. Макаренка й окреслити можливості їх упровадження в сучасну освітню практику.