Аннотации:
Розбудова української держави, інтегрування її освітньої системи в Європейське і світове співтовариство, перехід до високотехнологічного інформаційного суспільства вимагають подальшого переосмислення змісту, методів, форм організації мовної освіти, зокрема в початковій школі. З огляду на це гостро постає необхідність у якісній підготовці фахівців, здатних ефективно працювати у сферах науки, освіти, культури, економіки, виробництва й бізнесу як у країні, так і на міжнародній арені. Це у свою чергу потребує вдосконалення змісту й структури навчання, створення сприятливих умов для функціонування різноманітних його форм, і як результат, підвищення інтелектуального рівня та професійної підготовки молоді. Проблема мовленнєвого розвитку набуває актуальності з огляду на розширення функцій української мови як державної в усіх сферах життєдіяльності українського народу, необхідністю піднесення національної самосвідомості його громадян, особливо молоді. Об'єктом дослідження є процес засвоєння мовного матеріалу у взаємозв’язку (лексики, словотвору і граматики) в початковому курсі навчання рідної мови як основи для розвитку комунікативних умінь. Предметом роботи – методика формування мовленнєвих умінь учнів початкових класів на засадах функціонально-комунікативного підходу до вивчення мовного матеріалу. Мета дослідження полягає у створенні обґрунтованої методики удосконалення комунікативно-мовленнєвих умінь, спрямованої на забезпечення якісних характеристик мовлення, та її експериментальній перевірці.