Abstract:
Фундаментальні зміни, що відсуваються в сучасному освітньо-культурному просторі, нова соціокультурна ситуація, суспільні запити і потреби передбачають утвердження пріоритету дошкільної освіти, формування в суспільстві розуміння ранніх етапів життя людини як найвідповідальнішого періоду становлення особистості. Аналіз стану роботи сучасних дошкільних навчальних закладів з навчання діалогічного мовлення дошкільників засвідчив наявність активної стихійної мовленнєвої практики дітей, але в ситуації організованої навчально-мовленнєвої діяльності, на жаль, продовжує домінувати монолог вихователя. Об’єктом дослідження є процес навчання мови та мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Предмет дослідження – методика створення на заняттях та в повсякденному житті комунікативно-мовленнєвих ситуацій, у процесі яких формуватимуться мовленнєві вміння дітей дошкільного віку. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати необхідність використання в мовленнєвому розвитку дітей комунікативно-мовленнєвих ситуацій та розробити дидактичний матеріал для створення комунікативно-мовленнєвих ситуацій, які можуть використовуватися в практичній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти.