Короткий опис(реферат):
Демократичні процеси в нашій державі активізують вироблення нових суспільних вимог до освіти, зокрема її дошкільної ланки як основи соціокультурного становлення особистості. Основні державні документи в галузі освіти спрямовують фахівців з вікової та педагогічної психології на пошук оптимальних шляхів особистісного розвитку дошкільників, розкриття механізмів формування їхньої життєвої компетентності як здатності самостійно виробляти позитивне ставлення до світу, людського оточення і самих себе. Хоча, формування позитивних міжособистісних взаємин дітей дошкільного віку є особливо актуальним. На цьому важливому етапі розвитку відбувається активний процес становлення особистості, а міжособистісні взаємини є найбільш ефективним засобом управління розвитком особистості. Взаємини з ровесниками та дорослими стають змістовнішими і складнішими, що об’єктивно опосередковується новоутвореннями дошкільного віку. Потреба дошкільної освіти у розробці психологічно обґрунтованої системи виховних впливів для формування позитивних різновікових взаємин дітей стоїть досить гостро. Вивчення цієї проблеми детерміновано запитами суспільства в цілому і завданнями виховання підростаючого покоління зокрема. Мета дослідження – виявити психологічні особливості міжособистісних взаємин дітей у різновікових групах дошкільного навчального закладу в умовах ігрової діяльності.