Abstract:
Кардинальні зміни в суспільному та економічному житті нашої держави висувають нові завдання виховання всебічно розвиненої особистості, здатної засвоювати наукові знання, швидко адаптуватися до мінливих умов і активно впливати на хід суспільних, економічних і культурних процесів. Епоха науково-технічного прогресу потребує від людини не шаблонних, звичних дій, а гнучкості мислення, швидкої орієнтації й адаптації до нових умов, творчого підходу до вирішення великих і малих проблем. Суспільство потребує творчо мислячих людей, здатних створювати культуру, жити в ній і розвивати її. Тому в сучасних умовах необхідно не тільки озброїти людину певною сумою знань, а й виховувати самостійну, творчо розвинену особистість. Проблема розвитку творчих здібностей особистості є однією з центральних в педагогіці, оскільки прогрес суспільства – це шлях постійної творчості, подолання стереотипів і вироблення нових, нестандартних, оригінальних підходів до їх втілення. Одним з головних педагогічних завдань при цьому є виховання людини, здатної акумулювати і творчо переосмислювати набутий досвід, досягнення людства в науці, культурі, мистецтві, розвивати технології. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальному визначенні педагогічних особливостей та умов розвитку творчих здібностей старших дошкільників засобами казки, розробці та апробації методики їх розвитку.