Abstract:
Сучасна освіта України виходить на якісно новий рівень, що зумовлено прогресивними тенденціями у формуванні громадянського суспільства, розширенням меж людської свободи, демократизацією принципів суспільного та індивідуального життя, зміною пріоритетів на користь цінності людської особистості. Проблема розвитку свідомості та самосвідомості дошкільника в наш час є проблемою становлення особистісного ядра, закладання базису культури, збалансованості потенційних можливостей та реалізованих здібностей. Таким чином, необхідність теоретико-експериментального дослідження психологічних умов розвитку самоповаги у дошкільному віці обумовлюється соціальним замовленням на модернізацію дошкільної освіти та впровадження особистісно орієнтованих виховних технологій. Суспільна значущість дослідження цієї проблеми суттєво зросла у зв'язку з новою освітньою парадигмою, яка потребує відповідного теоретико-методичного забезпечення. Мета дослідження полягала у виявленні особливостей розвитку самооцінки у дітей старшого дошкільного віку та пошуку шляхів розвитку самосвідомості та самооцінки дітей старшого дошкільного віку засобом гри, у розробці рекомендацій педагогам дошкільного закладу освіти та батькам з питань формування адекватної самооцінки дитини дошкільного віку.