Abstract:
Дошкільна дитинство – дуже короткий відрізок в житті людини, всього перші шість років, але вони мають величезне значення. У цей період розвиток йде як ніколи бурхливо і стрімко. З абсолютно безпомічної істоти, яка нічого не вміє, немовля перетворюється у відносно самостійну, активну особистість. Інтенсивно розвиваються усі сторони дитячої психіки, закладається фундамент для подальшого зростання. Одним з основних напрямків психічного розвитку в дошкільному віці є формування основ особистості. Дитина дошкільного віку ще не вміє керувати емоціями. Її почуття швидко виникають і так само швидко зникають. З розвитком емоційної сфери почуття стають більш раціональними, підкоряються мисленню. Але це відбувається, коли дитина засвоює норми моралі і співвідносить з ними свої вчинки. Дошкільник вчиться розуміти не тільки свої почуття, але і переживання інших людей. Він починає розрізняти емоційні стани за їхніми зовнішніми проявами, через міміку і пантоміму. Дитина може співпереживати, співчувати літературному героєві, розігрувати, передавати в сюжетно-рольовій грі різні емоційні стани. Мета роботи: теоретично обґрунтувати та експериментально апробувати систему розвитку емоційної сфери дітей старшого дошкільного віку засобами музики, а також розробити відповідний1 комплекс занять в ЗДО.