Abstract:
На сучасному етапі соціокультурного розвитку проблема розвитку культури виконання сучасної вокальної музики в учнів старшого шкільного віку стає особливо актуальною. Актуальність теми дослідження зумовлена якісними змінами вимог сучасного суспільства до особистості, здатної максимально реалізуватися в будь-якій сфері діяльності, адаптуватись до життєвих умов, приймати самостійно рішення та ефективно впроваджувати їх у життя. Нині гостро постає необхідність створення нової системи виховання учнівської молоді, що втілює ідею саморозвитку особистості через засвоєння цінностей культури. Одне з найважливіших місць у даному процесі належить мистецтву, яке не тільки впливає на різні сфери розвитку людини, а й створює умови для особистісного задоволення її потреб. Загальновизнаним є той факт, що в життєдіяльності індивіда, становленні його як особистості особливу роль відіграє музика, яка у навчально-виховному процесі виступає унікальним стимулюючим засобом впливу на суспільну свідомість учнівської молоді, засобом безпосереднього впливу на їх світогляд, почуття, ціннісні орієнтири тощо. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови розвитку культури виконання сучасної вокальної музики у старшокласників.