Abstract:
Розвиток естрадно-джазового акордеонно-баянного мистецтва в Україні тісно пов’язаний з процесом академізації та появою нових стильових напрямів інструментальної музики, які активно формувалися та еволюціонували за загальними законами розвитку музичного мистецтва. Оригінальний естрадний репертуар для сучасного концертного акордеона/баяна, його високий потенціал популярності зумовлені багатими темброво-виражальними характеристиками інструмента, оригінальним естрадно-джазовим стилем виконання у сполученні з надзвичайно високим рівнем професійної майстерності виконавців. Сучасна естрадно-джазова акордеонно-баянна музика набуває яскраво виражених тенденцій оновлення музичної мови, що має прояв в унікальності темброво-фактурних засад музичного інструменталізму, появі нових прийомів гри, а також у театралізованій сценічності виконавства. На тлі вищеокреслених тенденцій в контексті становлення естрадно-джазового акордеонно-баянного напряму виконавства в окрему канву виокремлюється творчість українських композиторів. Метою дослідження є висвітлення етапів становлення української естрадно-джазової акордеонно-баянної композиторської школи в контексті виконавської та композиторської творчості, що стимулювали даний процес.