Аннотации:
Проблема виховання творчої молоді в процесі реформування освіти, реалізації концепції Нової української школи, привертає увагу широкого кола педагогів і науковців. Вона, в першу чергу, є актуальною тому, що останнім часом людина як творчий суб’єкт ставиться в епіцентр суспільного життя на всіх рівнях його функціонування, особливо в той період, коли цей суб’єкт досягає свого вдосконалення. Власне, творчий розвиток особистості найбільш сприятливий у період навчання у закладі загальної середньої освіти (ЗЗСО), і тому він завжди був у центрі уваги провідних педагогів-науковців України. Новітні державні документи про освіту відносять питання реформування сучасної освіти до основних напрямів державотворення, спрямованих на виховання та розвиток майбутньої нації. Вивчення наукових джерел, чинних документів свідчить, що зміст освіти повинен базуватися на основі національних культурно-духовних цінностей. Звідси випливає посилення функцій національного виховання як органічного складника освіти, спрямованого на формування в учнів загальноосвітніх навчальних закладів національних світоглядних позицій, поглядів, переконань на ґрунті вітчизняної пісенної культури – одного з найцінніших надбань народу за багатовікову історію. Музична діяльність є досить універсальною, тому що складається з органічно пов’язаних між собою видів діяльності у різних видах мистецтва: літературі, музиці, образотворчому мистецтв. Актуальність роботи полягає в недостатній розробленості цілого ряду важливих питань, щодо формування вокально-хорових навичок учнів середнього шкільного віку на уроках музичного мистецтва та методики їх розвитку. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні педагогічних умов, теоретичному аналізі та експериментальній перевірці ефективності методичної системи формування вокально-хорових навичок учнів середнього шкільного віку на уроках музичного мистецтва.