Аннотации:
Увага має величезне значення в житті людини. Саме вона робить наші психічні процеси повноцінними. Відомо, що дивитися і бачити, слухати і чути – далеко не одне й те саме. Тільки увага дає нам можливість бачити, чути, в повному розумінні цього слова сприймати оточуючу дійсність. Увага має велике значення для будь-якої діяльності, особливо для навчання. Розвивати й удосконалювати увагу так само важливо, як і вчити письму, рахуванню, читанню. Особливо важливим видом уваги є довільна увага, яка дозволяє дитині ефективно і продуктивно діяти тривалий час, виконувати навчальні завдання. Саме той час, коли психіка дошкільника "дозріває" і починає характеризуватися довільністю когнітивних процесів (уваги, пам'яті ), вважається, що дитина готова до навчання в школі і може успішно опановувати навчальний матеріал. Тому дошкільний період, і, головним чином, старший дошкільний вік, є найважливішим періодом у житті дитини. Актуальним видається дослідження проблеми розвитку довільної уваги дітей старшого дошкільного віку шляхом використання сучасних інноваційних технологій, зокрема тих, які стосуються формування елементарних математичних уявлень. Мета дослідження: теоретично дослідити та довести на практиці ефективність застосування інноваційних технологій (цікавого математичного матеріалу) для розвитку довільної уваги дітей старшого дошкільного віку.