Abstract:
Сьогодні стали незаслужено забуватися ефективні і перевірені способи і засоби впливу на дитину такі як казки, адже вони є одним з найдавніших засобів морального, етичного виховання дітей, а також розвитку їх пізнавальної активності. Використовуючи казку, дитину можна навчати, ознайомлювати з навколишнім світом, формувати допитливість. Казка активізує пiзнавальнi потреби дитини на всіх етапах її зростання i у різних видах діяльності: грі, навчанні, праці. За допомогою казки можна підвищувати інтерес до навчання, підкріплюючи самостійність у дитячій діяльності. Казки дійшли до нас з минулого, однак не втрачають своєї актуальності й сьогодні. На жаль, сучасні діти виховуються не скільки на народних казках, скільки на диснеївських мультфільмах, які не лише далекі від традиційних українських ментальних рис, а й не завжди спрямовані на розвиток пізнавальної активності дітей. Учені вважають це великим упущенням у справі навчання та виховання дітей, так як це утруднює розвиток їх пізнавальної активності. Варто зазначити, що багато сучасних дітей не знають навіть таких відомих казок як: «Колобок», «Червона Шапочка», «Ріпка», не знають рахівних казок, казок які розвивають мовлення, пам'ять, уяву, фантазію тощо. У дитини в період дошкільного віку за допомогою казки можна розвивати пізнавальну активність, а також допомогти інтерпретувати навколишню дійсність. Мета роботи полягає у здійсненні аналізу змісту та особливостей виховних технологій в основі яких лежить використання казки як засобу формування та розвитку пізнавальної активності дітей дошкільного віку.