Аннотации:
Загальна динаміка та інтенсивність суспільних змін в Україні висувають нові вимоги до людини, прояву її активності в усіх сферах життєдіяльності. Базовий компонент дошкільної освіти, програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» спрямовують на необхідність створення особливого освітнього середовища, яке б сприяло особистісному становленню, творчій самореалізації кожної дитини, формуванню її життєвої компетентності. З переосмисленням пріоритетів, цілей і завдань навчання та виховання дітей дошкільного віку актуальною стає проблема становлення дитячої особистості, виявлення та розвиток її здібностей, набуття досвіду пізнання. У законі України «Про дошкільну освіту» та державному стандарті дошкільної освіти в Україні визнається пріоритетна роль дошкільної освіти у формуванні особистості дитини, розвитку її творчих здібностей, головна мета діяльності дошкільних закладів полягає у створенні умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, формуванні покоління, здатного навчатися впродовж життя. Мета дослідження. Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити розвивальну методику формування пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку засобами творчих завдань.