Аннотации:
Із розвитком української державності, відродженням національної самобутності, проголошенням курсу на інтеґрацію в Європейський освітянський простір виникає необхідність глибокого переосмислення спадщини педагогів минулого, визнаних класиками світової педагогіки з метою неупередженої, об'єктивної оцінки їхніх педагогічних надбань, поглядів, переконань та використання їх у сучасній дошкільній педагогіці. Об’єкт дослідження – педагогічна спадщина М. Монтессорі. Предмет дослідження – ідеї раннього розвитку і вільного виховання дітей дошкільного віку в спадщині М. Монтессорі та досвід їх використання в сучасних закладах дошкільної освіти. Мета дослідження – здійсненні аналізу педагогічної діяльності М. Монтессорі та висвітленні внеску педагога у розв’язання проблеми індивідуального і вільного виховання дітей дошкільного віку, можливості його використання в умовах сучасного розвитку закладу дошкільної освіти.