Аннотации:
Із початком навчання у закладі середньої освіти в дітей відбувається перехід до іншого, відмінного від попереднього, режиму дня, та більш інтенсивної розумової діяльності. Посилює таку тенденцію також комплекс інших причин, одна з них – збільшення навчального навантаження. Водночас, знижується фізична активність дітей, одна з провідних причин –– зменшення кількості форм реалізації такої активності, що використовується в початковій школі. Водночас, навчальні навантаження є неадекватними можливостям дітей, оскільки напруженням механізмів адаптації на початку першого року навчання відзначається 17 %, у середині –– 71 % дітей. Має місце також зниження розумової працездатності, зокрема у 56,7 % хлопчиків і 52,1 % дівчаток, результатом якого є низький рівень адаптаційного потенціалу в 63 % дітей. Зокрема, вони виконані на контингенті дошкільників та засвідчують ефективність урахування визначених цими авторами організаційно-методичних умов фізичного виховання превентивної спрямованості у вирішенні поставлених завдань. Водночас відсутні дослідження з визначення педагогічних підходів і умов превенції незадовільного психофізичного стану 6-річних дітей, які розпочали навчання у початковій школі, що передбачають урахування в комплексі даних про особливості вияву та зміни відповідних показників протягом першого року навчання. Мета дослідження –– поліпшити показники психофізичного стану 6-річних першокласників.