Abstract:
У сучасному суспільстві затребуваним в освітньому просторі є вивчення особливостей та закономірностей емоційного світосприймання дитини дошкільного віку, розвиток емоційної сфери як реалізація гармонійності й цілісності особистісного потенціалу дитини. У контексті особистісно-орієнтованої моделі сучасної освіти важливим є положення про здійснення психолого-педагогічного впливу через внутрішній світ дитини. Важливими сходинками до її внутрішнього світу є позитивні емоційні переживання, які за умови цілеспрямованого виховного процесу, перетворюються у почуття. Саме тому особливої актуальності сьогодні набуває завдання щодо вивчення особливостей індивідуальних емоційних проявів, завдання щодо цільового вивчення особливостей індивідуальних емоційних проявів через розкриття переживань дитини. Можливість гармонійного розвитку дитини дошкільного віку обумовлена гармонійною взаємодією базових потреб, в основі яких є емоційно-чуттєва сфера та формування особистісної культури. Мета дослідження полягала у виявленні психологічних особливостей формування вищих почуттів у старшому дошкільному віці, розкритті психолого-педагогічних умов формування вищих почуттів старшого дошкільника, у розробці засобів ефективного впливу на формування вищих почуттів у дітей старшого дошкільного віку.