Короткий опис(реферат):
У сучасному українському суспільстві відбувається ряд важливих суспільно-політичних і соціокультурних перетворень. Виховання всебічно розвиненої, активної, творчої та гармонійної особистості постає перед педагогами та психологами як основне стратегічне завдання, визначене в законі України «Про освіту» та «Державній національній програмі «Освіта». Особистісно орієнтована філософія освіти в умовах сьогодення має бути спрямована на створення належних умов для розвитку психіки дитини, максимальної реалізації її творчого потенціалу, на задоволення її потреби у самоутвердженні, самореалізації та самоактуалізації у навчальній діяльності. Розширення освітнього простору та трансформація усіх сфер життєдіяльності суспільства вимагають від підростаючого покоління вміння орієнтуватися у швидкоплинному потоці інформації та ефективно здобувати нові знання. У зв’язку з цим зростає інтерес дослідників до психологічних чинників ефективності навчальної діяльності школярів, зокрема до проблеми розвитку волі молодших школярів в процесі навчання. Воля відіграє важливу роль у становленні особистості, адже без неї неможлива ефективна навчальна діяльність, розвиток здатності і потреби до самовдосконалення та самоосвіти. Саме у молодшому шкільному віці закладається основа для подальшого учіння школяра і часто від бажання вчитися у початковій школі залежить і прагнення до саморозвитку і навчання протягом усього подальшого життя.