Abstract:
Прийняття Україною європейських цінностей передбачає реалізацію принципів ґендерної рівності у всі сфери життя, забезпечення рівного доступу обох статей до освітніх, виробничих, культурних ресурсів тощо. У сучасних умовах суспільного розвитку особливо актуальними є проблеми ґендерної соціалізації особистості, прилучення її до загальнолюдських цінностей, значимих в усі століття й закріплених у культурно-історичному досвіді сучасного покоління. Сьогодні суттєвих змін зазнають традиційні поняття про ґендерні ролі та особливості характеру чоловіків і жінок. Ґендерній соціалізації учнівської молоді притаманні суперечності між декларованою ґендерною рівністю і реальною асиметрією соціальних і сімейних ролей, притаманних обом статям, а також між універсалізацією ґендерних функцій, визнанням важливості суспільної діяльності жінок і стійкістю традиційних ґендерних стереотипів у свідомості населення тощо. У такій ситуації зростає значущість виявлення психологічних особливостей ґендерної соціалізації на всіх стадіях розвитку особистості. В контексті розширення євроінтеграційного простору воно виступає важливим чинником формування егалітарної поведінки хлопців і дівчат й забезпечення найповнішої самореалізації їх як особистостей у різних сферах суспільного життя. Мета дослідження — з’ясувати особливості ґендерної соціалізації учнів молодшого шкільного віку та визначити можливі шляхи сприяння ґендерній соціалізації та розширення ґендерної компетентності педагогів, які доцільно використати в закладах освіти.