Аннотации:
Екологічна освіта й екологічне виховання здійснюються не лише на уроках природознавства, а й на інших уроках. Великі можливості для реалізації поставлених завдань закладені в системі уроків математики. Уроки математики мають великий потенціал щодо підбору матеріалу екологічного спрямування, який сприяє підведенню дітей до думки, що людина – невіддільна частина природи, що вона, розвиваючись і задовольняючи свої потреби, впливає на довкілля. Роль математики в екологічному вихованні полягає в тому, що методом доцільно дібраних задач, функціональних залежностей можна навчити учнів розуміти окремі екологічні поняття, прищеплювати навички раціонального використання природних ресурсів, розкрити роль математики у пізнанні найбільш загальних і фундаментальних законів природи, створити базу для формування наукового світогляду. Це зумовлює актуальність теми роботи. Актуальність визначається значимістю проблеми формування екологічної освіченості молодших школярів. Враховуючи вік дітей, ми звертаємось до емпіричних знань, досвіду дослідників та педагогів, щодо формування екологічної культури засобами математики. Отже, актуальність проблеми, потреба в розв’язанні її як на теоретичному, так і практичному рівнях зумовили вибір теми дослідження. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування i побудова методичної системи навчання молодших школярів розв’язування сюжетних задач екологічного спрямування, розкриття можливостей здійснення екологічної освіти учнів початкової школи на уроках математики при навчанні учнів розв’язувати сюжетні задачі.