Abstract:
Необхідність підвищення рівня якості підготовки учнівської молоді до життя в умовах ринкової економіки актуалізує наукову проблему розвитку інформаційної компетентності особистості. Протиріччя між темпами збільшення обсягів освітньої інформації та обмеженістю реальних можливостей учнів у її використання вимагає змін в методології та концепції організації початкової освіти. Сучасне освітнє середовище характеризується стрімким накопиченням знань та насиченістю новою інформацією, що надходить з різних джерел. Шкільні підручники з будь-якого предмета не можуть умістити всі наявні відомості. Тому виникає необхідність у розвитку інформаційної компетентності учнів, починаючи з молодшого шкільного віку. Інформаційна компетентність формується на засадах розвитку інтелектуальних можливостей, когнітивно-інструментального потенціалу у самопізнанні, здатності до партнерської взаємодії та мотиваційної спрямованості молодших школярів. Соціальна ситуація та провідна діяльність визначають новоутворення в особистості молодшого школяра. Мета дослідження — теоретично обґрунтувати, емпірично виявити та експериментально дослідити психологічні засади розвитку інформаційної компетентності молодших школярів.