Abstract:
Формування національної свідомості передбачає формування ставлення до природи, а також до інших аспектів середовища. Одним із значущих напрямів вивчення національної самосвідомості є визначення позиції самої людини до дистанції, яку вона вважає оптимальною для взаємин з іншими людьми. Сьогодні загальноосвітня школа має соціальне замовлення на залучення учнів до глибоких шарів національної культури та духовності, створення умов для розвитку їх національної свідомості на основі засвоєння цінностей українського народу, зокрема, його мови, світоглядних позицій, ідей, поглядів, переконань, звичаїв, обрядів. Мета роботи − обґрунтувати на теоретичному та емпіричному рівнях систему педагогічного забезпечення розвитку елементів національної свідомості учнів початкових класів на уроках української мови та народознавства.