Аннотации:
Система та зміст освіти в сучасному світі розвиваються в контексті глобальних освітніх тенденцій. Докорінна зміна традиційного способу життя породжує нові вимоги, котрі спонукають людину краще розуміти інших та світ загалом. У цьому контексті провідна роль належить освіті. Соціальна цінність освіти визначається значущістю освіченості людини в суспільстві. Сучасному суспільству, й особливо суспільству майбутнього, потрібні люди з актуальними знаннями, гнучкістю і критичністю мислення, творчою ініціативою, високим адаптаційним потенціалом. Не менш важливими будуть такі їх якості, як висока моральність, особистісна відповідальність, внутрішня свобода, налаштованість на максимальну самореалізацію, здатність досягти високої мети раціональним шляхом і конкретними засобами. Соціокультурне спрямування в навчанні української мови передбачає розширення уявлень учнів про культуру українського народу, про її особливості в різних регіонах України. Ця робота має органічно поєднуватися з іншими аспектами навчання і реалізовуватися за допомогою дібраних текстів, використання тематичних груп слів стійких виразів, у яких відображуються особливості матеріальної і духовної культури народу, національного характеру. Назва цього напрямку акцентує необхідність приділяти особливу увагу мовним аспектам проблеми: тлумачення значення, особливостей використання слів, фразеологізмів, прислів’їв, приказок; розвитку уміння доречного використання їх у мовленні; роботі над текстами; написанню творчих робіт з використанням етнографічних елементів змісту тощо. Мета магістерської роботи полягає у розробці вправ та дидактичних завдань, мовний матеріал до яких має соціокультурний характер.