Abstract:
Навчання грамоти, особливо процеси читання та письма, викликають в учнів ряд труднощів. Це спричинено досить складною природою зазначених процесів. Але досконале володіння ними є основою грамотності. Для правильного пiдбору навчальних завдань, визначення їхньої складностi необхiднi знання i розумiння закономiрностей розвитку дитячої психiки. Для того щоб учень був активним під час роботи, завдання, якi ставляться перед ним, мають бути не лише зрозумiлими, але й внутрiшньо прийнятими. Тобто вони мають знайти емоцiйний вiдгук, стати особистiсно значущими. Досягти цього традиційними методами навчання практично неможливо. Метою роботи з учнями під час уроків навчання грамоти є формування умінь та навичок, що є усвідомленими та виступають основою для становлення мовної особистості, яка досконало володіє мовленнєвою компетенцією. До основних мовленнєвих умінь на цьому етапі навчання належать: письмо, читання, аудіювання, говоріння. Мета дослідження — теоретичне обґрунтування, практична розробка та експериментальна апробація технології застосування художніх образів мистецтва в процесі навчання грамоти. Об'єкт дослідження — процес формування грамотності в учнів початкових класів. Предмет дослідження — технологія навчання учнів читання та письма засобами мистецтва.