Аннотации:
Емоційний стрес у дітей старших класів і можливість профілактики його засобами фізичної культури обумовлений, в першу чергу, виникненням у багатьох вчителів певних труднощів в управлінні психічним станом школярів. Психічна напруга, переломлюються через фрустрацію, підсилює прояв таких особистісних властивостей школярів як агресивність і тривожність. Крім того, актуальність теми дослідження обумовлена існуючим протиріччям в тому, що педагоги не достатньо володіють навичками профілактики емоційного стресу у своїх учнів, а у школярів процес становлення емоційної стійкості до стресів навчальної діяльності відбувається стихійно і неякісно. Дане протиріччя стримує цілеспрямовану науково-обґрунтовану навчальну роботу з дітьми та перешкоджає збереженню належного рівня їх здоров'я. У пошуках способів подолання виниклих протиріч і реалізації недостатньої розробленості теоретичних і практичних питань оптимізації процесу профілактики емоційного стресу у дітей старших класів загальноосвітніх шкіл ми сформулювали проблему дослідження, сутність якої полягає в пошуку таких організаційно-методичних умов використання засобів фізичної культури, при яких найбільш ефективно буде здійснюватися профілактика емоційного стресу і гіподинамії в учнів шкіл. Це і стало передумовою вибору теми дослідження: «Профілактика емоційного стресу у дітей старших класів засобами фізичної культури». Мета дослідження: обґрунтувати і перевірити ефективність організаційно-методичних умов використання таких засобів фізичної культури, при яких найбільш ефективно буде здійснюватися профілактика емоційного стресу в учнів шкіл.