Репозиторий Dspace

Лекція-наставництво як інноваційна форма проведення навчальних занять у закладах вищої освіти

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Попович, Анжеліка Станіславівна
dc.date.accessioned 2022-11-04T11:48:31Z
dc.date.available 2022-11-04T11:48:31Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Попович А.С. Лекція-наставництво як інноваційна форма проведення навчальних занять у закладах вищої освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика: збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Київ: Міленіум, 2022. Вип. 32 (1-2022). С. 285-295. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6719
dc.description.abstract У статті схарактеризовано методику проведення лекції-наставництва як інноваційної форми проведення навчальних занять у закладах вищої освіти. Звернено увагу на порівняльні аспекти бінарної лекцій, лекції паралельного мікровикладання і лекції-наставництва, вирізнено їхні прикметні особливості. Потлумачено дефініцію «лекція-наставництво» як нетрадиційний вид лекційного заняття в закладах вищої освіти, який проводиться внутрішніми й зовнішніми стейкголдерами і призначений для засвоєння теоретичного матеріалу через обмін досвідом (зокрема, педагогічним), поради, настанови тощо. Визначено педагогічні умови доцільності проведення лекції-наставництва. З-поміж ключових функцій лекційних занять означеного типу звернено увагу на розвивальну, професійну, стимулювальну (мотиваційно-ціннісну) та функцію педагогічної підтримки і фасилітації. Установлено, що в межах організації освітнього процесу на освітньо-професійних програмах першого (бакалаврського) рівня вищої освіти наставником можуть бути внутрішні (студенти старших курсів, здобувачі другого (магістерського) й третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти) та зовнішні стейкголдери (випускники, професіонали-практики – вчителі-словесники, роботодавці та ін.). З’ясовано ознаки наставника: наявність певного досвіду, зокрема педагогічного, й достатнього рівня знань; високий рівень комунікації; бажання надавати консультативну допомогу; сформовані компетентності для навчання інших; здатність і уміння вибудовувати емоційний зв’язок, мотивувати інших, працювати в команді тощо. Звернено увагу на етапи проведення лекції-наставництва: підготовчий, вступний, початковий, основний і завершальний та проаналізовано їх. Доведено переваги в застосування лекції-наставництва для здобувачів, співлекторів-наставників і закладу вищої освіти. uk_UA
dc.description.abstract The article characterizes the methodology of conducting lecturesmentoring as an innovative form of delivering classes in higher schools. Attention is paid to the comparative aspects of binary lectures, lectures on parallel microteaching and lectures-mentoring, their notable features are highlighted. The definition of a lecture-mentoring as a non-traditional type of a lecture in higher schools conducted by internal and external stakeholders and designed to master theoretical material through the exchange of experience (including pedagogical), advice, guidance etc. is construed. The pedagogical conditions of lecture-mentoring expediency are determined. Among the key functions of lectures this type, attention is paid to the developmental, professional, stimulating (motivational and value) and the function of pedagogical support and facilitation. It is established that within an educational process of the educational and professional programs for the first (bachelor's) level of higher education the mentor can be internal (undergraduate students, applicants of the second (master's) and third (educational-scientific) levels of higher education) and external stakeholders (graduators, professionals-practitioners, notably language teachers, employers, etc.). en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Міленіум uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічна освіта: теорія і практика;Вип. 32
dc.subject заклад вищої освіти uk_UA
dc.subject навчальне заняття uk_UA
dc.subject лекція uk_UA
dc.subject нетрадиційна лекція uk_UA
dc.subject лекція-наставництво uk_UA
dc.subject бінарна лекція uk_UA
dc.subject лекція паралельного мікровикладання uk_UA
dc.subject higher schools en
dc.subject training session en
dc.subject lecture en
dc.subject non-traditional lecture en
dc.subject lecturementoring en
dc.subject binary lecture en
dc.subject parallel micro-teaching lecture en
dc.title Лекція-наставництво як інноваційна форма проведення навчальних занять у закладах вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Lecture-mentoring as an innovative form of conducting educational classes in higher schools en
dc.type Article en
dc.format.pages 11 uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись