Аннотации:
Серед багатьох предметів, що вивчаються у закладах середньої освіти, значний виховний і творчий потенціал має мистецтво з притаманним йому впливом на свідомість та підсвідомість особистості, на інтелектуальну й емоціональну сферу, на моральне і навіть на фізичне здоров’я людини. Виховання самодостатньої, гармонійно й різнобічно розвинутої особистості, здатної адаптуватися до мінливих умов сьогодення, здатної до самореалізації та самовдосконалення – ось кінцева мета застосування різних музичних методів у педагогіці та психології. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити методи розвитку творчої активності учнів середніх класів у позакласних формах музичної діяльності учнів, розкрити проблеми сучасної школи та ефективність використання різноманітних методів на практичному досвіді вчителів закладів загальної середньої освіти.