Аннотации:
Актуальність представленого дослідження визначається необхідністю теоретичного аналізу суперечливих інструкцій і методичних розробок з реставрації об’єктів живопису, що мають претензію на універсальність і наукову новизну. Розгляд питання з приводу ключових понять і принципів реставрації, як наукової дисципліни, що виникла на початку ХХ століття, триває і дотепер, набуваючи додаткової гостроти в нових історичних умовах розвитку теперішньої України. Це стається на фоні зростаючого у суспільстві зацікавлення у більш ґрунтовному та адекватному розумінні джерел власної культури, зокрема, у збереженні та ревіталізації живописних творів. Достеменний розгляд реставрації творів станкового живопису, є одним з актуальних завдань сучасного мистецтвознавства. Мета дослідження – проаналізувати інноваційні концепції реставрації живописних полотен, дослідити способи усунення щільних поверхневих забруднень і відновлення кольорової гами твору.