Аннотации:
В умовах зростаючого інтересу до збереження національної культурної спадщини важливо не лише зберігати, але й розвивати методологію реставрації з урахуванням новітніх досягнень науки. Ікона «Покрова Богородиці» XIX століття з фондів Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника містить різноманітні пошкодження, характерні для ікон цього періоду. Її фарбовий шар став свідком часу, зберігаючи історичні події та технічні особливості художнього стилю епохи. Обрана тема магістерської роботи спрямована на розвиток сучасних підходів щодо відновлення твору мистецтва із збереженням його автентичності та історичної цінності. Тема є актуальною в контексті розвитку методики відновлення фарбового шару картин на різних основах, особливо на дерев’яній, що сприятиме розвитку як теоретичних, так і практичних аспектів консервації мистецтва. Ця робота не лише сприятиме збереженню конкретного твору, але й удосконаленню реставраційної методології в Україні. Мета дослідження – проаналізувати методи відновлення фарбового шару у вітчизняній реставраційні справі та розробити методику реставрації ікони «Покрова Богородиці» ХІХ ст.