Abstract:
Формування основ екологічної культури, засвоєння моральних і духовних цінностей починається з дитинства. Молодший шкільний вік вважається сенситивним періодом для екологічного виховання дітей, ідентифікації себе, як невід’ємної частини природи, усвідомленням власної ролі у збереженні її цілісності. Українська народна культура та етнопедагогіка мають значний виховний потенціал. Українському етносу притаманний унікальний історико-культурний досвід взаємодії з природою, в основі якої лежить обожнення й одухотворення живої та неживої природи, характерне, насамперед, для міфологічної свідомості. Саме такий підхід до формування у зростаючої особистості моделі поведінки у довкіллі ще недостатньо застосовується в освітньому процесі початкової школи. Мета роботи – на основі аналізу наукових джерел з проблеми формування екологічної поведінки учнів початкових класів теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити методику формування екологічної поведінки молодших школярів засобами української етнічної культури.