У статті виокремлено підготовчий, основний і поглиблювальний етапи стилістичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури у вищій школі. Увагу акцентовано на достилістичній загальнолінгвістичній підготовці, яка здійснюється впродовж опанування студентами базових лінгвістичних дисциплін-пререквізитів. Заналізовано аспекти вивчення практикуму з української мови, вступу до мовознавства, ділової української мови, сучасної української літературної мови, української діалектології, історії української літературної мови, старослов’янської мови, культури української мови, що знадобляться при опануванні стилістики. Підготовчий етап передбачає засвоєння студентами загальних знань про мову як цілісну систему, складниками якої є мовні й мовленнєві елементи. Детально потлумачено зв’язок із сучасною українською літературною мовою, вивчаючи яку студенти не лише засвоюють системні ознаки мовних одиниць, а й звертають увагу на функціонування мовних засобів різних рівнів та вимоги до побудови цих одиниць. Звернуто увагу на врахування функціонально-стилістичного принципу на заняттях із сучасної української літературної мови, а також вирізнено напрями вивчення стилістичних аспектів. Зроблено висновок, що лінгвістичні знання, які студенти опановують на заняттях із базових лінгвістичних дисциплін-пререквізитів, закладають ґрунтовні підвалини вивчення стилістики сучасної української мови.
The article outlines the preparatory, basic and deepening stages of the stylistic preparation of future Ukrainian language and literature teachers at the higher school. The attention is focused on the prestylistic generally linguistic preparation, which is carried out during the course of mastering by students the basic linguistic disciplinesprerequests. The aspects of studying The Ukrainian language workshop, The introduction to linguistics, Business Ukrainian language, Modern Ukrainian literary language, Ukrainian dialectology, The history of the Ukrainian literary language, The old Slavonic language, The Ukrainian language culture, which will be needed during mastering Stylistics, are used. The preparatory stage involves mastering by students the general knowledge about language as a holistic system, the components of which are language and speech elements. The connection with the modern Ukrainian literary language is learned, studying which students not only learn the systemic features of linguistic units, but also pay attention to the functioning of linguistic means of different levels and requirements for the construction of these units is analysed in details. The attention is paid to the fact that the functional-stylistic principle is taken into account during the lessons in The modern Ukrainian literary language, as well as directions of studying of the stylistic aspects are pointed out. It is concluded that the linguistic knowledge that students get during the lessons in basic linguistic disciplines-prerequests, lay the foundation for studying The stylistics of modern Ukrainian language.