Abstract:
Вивчення географії на сучасному етапі неможливе без набуття практичних умінь і навичок, які формуються під час виконання практичних робіт. Саме практичні роботи дають учням можливість активно навчатися, проводити пошуково-дослідницьку діяльність, творчо осмислювати процеси і явища, що відбуваються в оболонках Землі, доводити існування в природі закономірних взаємозв’язків. Сьогодні, коли велика увага приділяється державній підсумковій атестації з географії в 9 – х класах та зовнішньому незалежному оцінюванні для випускників 11 – х класах, тому більше уваги потрібно виділяти на уроках роботі з картами атласу. Оскільки перевірка знань та вмінь учнів сьогодні проводиться без використання географічних атласів то все більшої популярності на уроках географії повинні вчителі приділяти уваги роботі на контурних картах. Практична робота на місцевості – це вид навчальної діяльності, в якому учні оперуючи засвоєним теоретичним матеріалом, виконують певне завдання за зразком показаним учителем або за інструкцією чи алгоритмом, який завершується чітко визначеним результатом. Результат повинен бути практично значущий для навчальної діяльності учня. Виконання практичних робіт на контурних картах – це важливий засіб вивчення й закріплення знань, розвиток дуже необхідних у повсякденному житті географічних і просторових уявлень. Цей вид діяльності розвиває мислення учнів, їхнє вміння порівнювати, зіставляти, робити відповідні висновки. Важливим є те, що виконання завдань на контурних картах сприяє розвитку географічної підготовки учнів.