Abstract:
Серед різноманітних форм виховної діяльності педагогічного колективу школи, які сприяють формуванню загальнолюдських цінностей у підростаючого покоління, особливе місце належить туристсько-краєзнавчій роботі. Вона передбачає не лише фізичний розвиток особистості, але й пізнання рідного краю, вивчення його історії, звичаїв і обрядів, народних ремесел і традицій. Значення туристсько-краєзнавчої діяльності полягає насамперед у тому, що через неї можна здійснювати один з головних принципів навчання і виховання – принцип єдності теорії і практики, зв’язку навчання із життям. Також різні форми і види туристсько-краєзнавчої роботи відіграють важливу роль у формуванні дитячого колективу, виховують в учнів самостійність, підвищують їх відповідальність за доручену справу. Мета наукового дослідження – проаналізувати особливості туристсько-краєзнавчої роботи у сучасній школі, її основні форми і види.