Abstract:
У національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті визначено основні стратегічні напрями її розвитку. Одним з пріоритетних напрямків є підготовка до подальшої освіти і трудової діяльності. Трудова діяльність людей завжди була і залишиться основною умовою існування суспільства, добробут якого багато в чому визначається ставленням людей до своєї праці. Помилково обрана професія породжує незадоволеність, низьку продуктивність праці, плинність кадрів і може стати причиною антигромадських вчинків. Профорієнтаційна робота забезпечує учнівську молодь всебічною інформацією щодо професій, які користуються попитом на ринку праці, вимог, що висуває певна професія до психофізіологічної сфери людини, допомагає школярам визначити їхні особистісні психофізіологічні особливості та зробити правильний вибір професійної діяльності. Для забезпечення допомоги учням у свідомому виборі професії на уроках доцільно знайомити школярів з різними видами праці та професіями, вивчати схильності, особливості і професійні інтереси учнів, формувати у них суспільно значущі мотиви вибору професії, консультувати учнів з питань, пов'язаних з продовженням освіти і працевлаштуванням. Вчитель біології на уроках ознайомлює учнів з галузями трудової діяльності в області біології, професіями та спеціальностями, формує інтерес до певної професії, створює відповідні умови, для застосування вмінь та навичок на практиці. Мета: з’ясувати сучасні проблеми та перспективи профорієнтаційної роботи у навчальних закладах.