Abstract:
В сучасних умовах господарювання важливим засобом забезпечення ефективності функціонування торговельних підприємств є подальший розвиток конкурентних відносин, підвищення конкурентоспроможності продукції та її виробників. Це пов’язане, в першу чергу, з відкриттям кордонів імпортним товарам українські виробники відчули суттєвий конкурентний тиск з боку аналогічних зразків іноземного виробництва. Крім того, особливої значущості набувають питання конкурентоздатності торговельних підприємств на внутрішніх ринках. В ринкових умовах висока конкурентоспроможність торговельного підприємства є запорукою отримання високого та стабільного прибутку. В зв’язку з цим перед будь-яким суб’єктом господарювання постійно встає проблема управління спроможністю нормально функціонувати в існуючому конкурентному середовищі. Причому керівництво торговельних підприємств уже не може задовольнитися висновками аналітичних та маркетингових служб. Підприємства намагаються отримати кількісний вираз традиційно якісним експертним оцінкам у сфері внутрігалузевої конкуренції, дізнатися про розмір резервів та конкурентних переваг у розрізі окремих факторів конкурентоздатності, залучити прогнозну інформацію щодо розвитку даного показника на майбутнє. Метою роботи є удосконалення теоретичних і методологічних підходів до підвищення рівня конкурентоздатності магазину «Економ».