Аннотации:
Напружена соціально-психологічна ситуація, що склалася в українському суспільстві, зумовлює наростання негативних тенденцій у становленні особистості підростаючих поколінь. У них особливу тривогу викликають прогресуюча відчуженість, підвищена тривожність, зростання їх жорстокості, агресивності, потенційної конфліктності. Саме в дошкільному віці формуються уявлення про конфлікт і конфліктної ситуації, характер яких багато в чому визначає реальну поведінку дошкільника в конфлікті. Конфлікти у дошкільнят мають свою виражену специфіку, яка визначається одночасним впливом конфліктогенних факторів різної природи і віковими особливостями дошкільнят. Практика показує, що найбільш поширеними способами подолання конфлікту дошкільнят є нейтралізація агресивних і ворожих проявів, розведення конфліктуючих сторін, вилучення конфліктогенних чинників. Усе це способи, що знижують активність самих дошкільнят. Однак, готовність дошкільника до конструктивної поведінки в умовах конфлікту формується в особливих умовах, створення яких є предметом роботи педагогів і психологів, які володіють методами особистісного розвитку дошкільників. Сучасні умови виховання дошкільнят вимагають розробленості методик з профілактики конфліктів з урахуванням всіх факторів, психологічних умов і особливостей дошкільників. Отже, актуальність дослідження обумовлена важливістю проблеми попередження конфліктної поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Соціальна значущість проблеми та її недостатня наукова розробленість зумовили вибір теми нашого дослідження. Об’єкт дослідження – процес попередження конфліктної поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження – психологічні умови, що сприяють попередженню конфліктної поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження – обґрунтувати і перевірити психологічні умови попередження конфліктної поведінки у дітей старшого дошкільного віку.