Abstract:
Сьогодні держава приділяє особливу увагу вирішенню проблем, спрямованих на створення умов для становлення творчої, самостійної особистості, здатної здійснювати власні вибори, покладати на себе відповідальність, приймати значущі рішення. В Державній національній програмі «Освіта (Україна ХХІ століття)», Законі України «Про дошкільну освіту», «Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні» визначено, що розвиток активної особистості дитини є пріоритетним. Водночас наголошується на необхідності формувати в зростаючої особистості основи активної життєвої позиції, розвивати елементарну соціальну компетентність, здатність бути самостійною. Мета і завдання дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально дослідити психолого-педагогічні умови становлення самостійності й визначити засоби її оптимізації у дітей раннього віку.